skip to Main Content

Harvard Business Review Yöneticinin El Kitabı

DSC_0006

Harvard Business Review yayınlarının toparladığı “Yöneticinin El Kitabı”, liderlik ve yöneticilikle ilgili son yıllarda okuduğum en iyi kitap diyebiliriz.

Kitabın kapağında da belirtildiği üzere, liderleri öne çıkaran ve benim de her yöneticinin mutlaka gelişim alanlarının olacağını tahmin ettiğim, 17 beceri üzerine yoğunlaşmış kitabın ana amacı, kişisel başarısı ile yönetici koltuğuna oturmuş bir kişinin, o tarihten itibaren ekibinin başarısını sağlaması ve kendi teknik uzmanlığının yanı sıra, ekibinin de yaratıcılık, uzmanlık ve enerjisinden yararlanarak başarılı sonuçlara ulaşmasını sağlamaktır.

Bir yönetici olarak, biriminiz içinde etkiniz, gücünüz ne kadar? Ekibinizin duygusal kültürünü yönetmekte ne kadar iyisiniz? İyi elemanları işe almak ve elde tutmakta ne kadar başarılısınız? Stratejik düşünme becerileriniz ne kadar gelişmiş? Doğru kararlar verebiliyor musunuz? Yaratıcılık ve inovasyonu teşvik ediyor musunuz? Bu sorulara cevap aramak için bu el kitabı ideal bir yol gösterici olacaktır.

Kitapta sözü edilen ve her biri için harika önerilerin olduğu 17 becerinin ve dolayısı ile kitabın bölümlerinin neler olduğunu burada belirtmek isterim: Liderliğe Giden Yol, İtibar ve Güven Yaratma, Duygusal Zekâ, Başarıya Giden Yol, Etkili Biri Olmanın Sırları, Etkin İletişim, Kişisel Üretkenlik, Kişisel Gelişim, Delegasyonu Özgüvenle Yapmak, Etkin Geribildirim, Çalışanlarımızın Yeteneklerini Geliştirme, Ekiplere Liderlik Etmek, Yaratıcılığı Beslemek, En İyi Elemanları İşe Almak ve Eldeki Elemanları Tutmak, Stratejinin Temel İlkeleri, Finansal Araçları Ustalıkla Kullanmak, Olurluk İncelemesi Nasıl Hazırlanır ve Nasıl Sunulur?

Bu 17 beceriyi, “Liderlik Zihniyetine Ulaşmak, Kendinizi Yönetmek, Kişileri Yönetmek, Ekibi Yönetmek ve Şirketi Yönetmek” olmak üzere 5 bölümden oluşan bir gelişim süreci altında toparlayan bu kaynak kitabı, tüm yönetici ve yönetici adaylarına öneririz.

Back To Top