skip to Main Content

Arel Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi: Pandemi turizm ve otelcilik, lojistik ve havayolu sektörlerinde kişisel ve kurumsal gelişim için önemli bir fırsat

Dr. Cüneyt Dirican’ın hazırlayıp sunduğu “KOBİ’lerin Koçu, Finans Doktoru” programının bu bölümünde, Arel Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (ARELSEM) iş geliştirme proje yöneticileri ile COVID-19 sürecinde en çok etkilenen üç sektör başta olmak üzere, yaşam boyu öğrenmenin önemi ve yeni nesil eğitim konuşuldu. Yeni normalde ve teknolojik rekabette ayakta kalmak için hayat boyu eğitim gereksinimleri ile coronavirüsten etkilenen sektörlerdeki son gelişmeleri ve üniversite / meslek seçimlerinde derslere, mevzuata ve gerekli güncel şartlara dair hızlı ama detaylı bir sohbet gerçekleştirdik. Farklı olarak bu programda, üç bölümde kısa kısa küçük bir sektörel ve akademik tur attık.

Arel İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Aslı Mert Karagöz, turizm ve otelcilik sektörünün yanında, turist rehberliğini meslek edinmek isteyenler için gereksinimleri, mevzuatı ve son durumu özetledi. Ayrıca ahçılık ve gastronomi dahil ön lisans, lisans ve yüksek lisansta alınan dersler ile sektördeki mesleki gelişim imkanlarına değindi.

Arel Meslek Yüksek Okulu Öğretim Görevlisi Pelin Yinanç, lojistik sektöründeki gelişimlerden, pandeminin e-ticaret ve lojistiğinde yarattığı fırsatlardan bahsetti. Ayrıca Endüstri 4.0. ile hızlanan değişim ve rekabette yeni nesil öğrenme metotları ile yaşam boyu öğrenmenin önemine vurgu yaparak sürekli eğitim merkezlerindeki örnek eğitim başlıklarını anlattı.

ARELSEM İş Geliştirme Proje Yöneticisi ve Öğretim Görevlisi Burcu Yıldız ise sivil havacılık ve ulaştırma ile havacılık yönetimi bölümlerindeki faaliyetlerin yanında, SHGM onaylı derslerden örnekler vererek, dünyada havacılık sektöründeki son gelişmeleri kısaca özetledi. Ayrıca kurucusu ve genel müdürü olduğu “Medya Canlı İletişim” şirketinin çalışma esaslarını ve WebTalks Türkiye’nin yeni nesil uzaktan eğitim, seminer ve toplantılarda nasıl kullanıldığını bir KOBİ penceresinden aktardı.

İyi olacak KOBİ’nin radyosuna kadar gelen programda; çiftçilerden, girişimcilere, esnaftan, C level yöneticiye, patrondan KOBİ’ye kadar herkese dijital koçluk yapan tek programda her hafta farklı, renkli ve zengin içerikli konularda entellektüel sermaye arttırımına gidiliyor.

Back To Top