T.C. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Doç.Dr. Necmi Emel Dilmen: KOBİ’lerin iletişim ihtiyaçları

DSC_2292

Dr. Cüneyt Dirican’ın hazırlayıp sunduğu “KOBİ’lerin Koçu, Finans Doktoru” programının bu bölümünde konuğumuz Doç.Dr. Necmi Emel Dilmen oldu. Kendisiyle KOBİ’lerin iletişim ihtiyaçları, sosyal medyada ve dijital dünyada pazarlama konuları konuşuldu.

T.C. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi olan Doç.Dr. Necmi Emel Dilmen akademik ve profesyonel deneyimleri ile KOBİ’lerin ve işletmelerin sosyal medya ve dijital dünyadaki iletişim ihtiyaçlarından ve bunların yönetim çeşitlerinden detaylı olarak bahsediyor.

Sosyal medya, mobil pazarlama artık dünyaya açılmanın yöntemlerinden biri. Ancak KOBİ’lerin Instagram’da hesap açıp ürün tanıtımı yapmasının ötesinde kurgulanması, takip ve kontrol edilmesi gerekiyor. İşletmenin vizyon, misyon ve strateji ile doğru orantılı bir iletişim ve pazarlama planı ile bütçe ve yatırımın geri dönüşümüne dikkat ederek uygulanması halinde kısıtlı kaynağa sahip KOBİ’lere fayda sağlıyor. Bunun için de profesyonel ve uzmanlarla çalışmak şart ama nasıl çalışılması gerektiği de ayrı bir soru. Doç.Dr. Dilmen sosyal kene, dijimorfoz gibi çalışmaları ile birlikte kurucusu olduğu Ocelott dijital ajansı deneyimleri ile tüm bu konulara dair görüşlerini paylaşıyor.